BMW X1 saab esimest korda täiselektrilise versiooni iX1

BMW X1 saab esimest korda täiselektrilise versiooni iX1

BMW väikemaasturi (SAV ehk Sport Activity Vehicle) X1 kolmas U11-tähist kandev põlvkond on eelkäijast suurem, jõulisema disainiga ja pakub X1 ajaloos esimest korda lisaks bensiini- ja diiselhübriididele täiselektrilist versiooni iX1.

Kolmanda põlvkonna X1 baasvarustusest leiab muuhulgas nii kahetsoonilise automaatse kliimaseadme, navigatsioonisüsteemi, eesmise kokkupõrke hoiatuse kui tagurduskaameraga parkimisabilise. Standardvarustusse kuulub ka häälkäsklusi mõistev BMW 8. põlvkonna intuitiivne operatsioonisüsteem Intelligent Personal Assistant, mis kombineerituna kumera puutetundliku ekraaniga aitab eelkäijaga võrreldes salonginuppude osakaalu vähendada. Auto infosüsteem ühildub nii Apple CarPlay kui Android Auto-ga, soovi korral saavad autos viibijad end salongikaameraga pildistada ja fotod seejärel enda nutitelefonile saata.

Standardvarustus sisaldab 17-tolliseid kergvaluvelgi. 18-tollised veljed tulevad kaasa XLine ja M Sport mudelitega, nendele mudelitele saab soovi korral paigaldada ka 19-tolliseid ja X1 ajaloos esimest korda 20-tolliseid velgi.

Uuenenud esiosas paistavad silma nii peaaegu neljakandiline neeruvõre kui kitsad LED-esituled, ukselingid on võrreldes 2015. aastal ilmavalgust näinud F48 mudelipõlvkonnaga aerodünaamilisemad ja asuvad uste pinnaga tasa. Uue X1 õhutakistustegur on 0,26.

Pikkuselt on X1 kasvanud 53 millimeetrit, olles täpselt 4,5 meetrit pikk. Sõiduki laius on suurenenud 24 mm võrra, ulatudes nüüd 1845 millimeetrini. Teljevahe on eelkäijaga võrreldes kasvanud 22 mm ja rööbe 31 mm võrra.

X1 pakiruumi maht ulatub 540 liitrist 1600 liitrini, täiselektrilise ja pistikhübriidi puhul tuleb akude paigutusest tulenevalt leppida mahutavusega 490-1495 liitrit.

Mootorivalikutest on saadaval nii kolme- ja neljasilindrilised bensiinimootorid kui neljasilindrilised diiselmootorid, lisaks tavahübriidile on saadaval ka pistikhübriid. Nii esiveolistel sDrive kui nelikveolistel xDrive mudelitel viib jõuallika võimsuse ratasteni seitsmekäiguline topeltsiduriga Steptronic käigukast. Novembris 2022 turule tulev täiselektriline iX1 xDrive30 arendab kahe elektrimootori peale kokku 313 hobujõudu ja suudab paigaltstardist 100 km/h saavutada 5,7 sekundiga. Nelikveoline elektriauto suudab täielikult laetud akuga sõita 413 – 438 kilomeetrit, keskmine elektrikulu jääb WLTP-tsükli kohaselt vahemikku 18,4-17,3 kWh sajale kilomeetrile. Pistikhübriid xDrive25e 1,5-liitrine bensiinimootor arendab 136 hobujõudu ning suudab WLTP-tsükli kohaselt bensiini- ja elektrimootori koostöös 100 kilomeetrit läbida kütusekuluga 1,1-0,8 liitrit bensiini ja 18,2-16,4 kWh elektrit saja kilomeetri kohta. Pistikhübriidi CO2 emissioon (WLTP) on 24-17 g/km.

BMW X1 esimene põlvkond E84 tuli turule 2009. aastal, teine põlvkond F48 on müügil olnud 2015. aastast.

Lisainfo: The all-new BMW X1 and the first-ever BMW iX1. (bmwgroup.com)

BMW väikemaasturi (SAV ehk Sport Activity Vehicle) X1 kolmas U11-tähist kandev põlvkond on eelkäijast suurem, jõulisema disainiga ja pakub X1 ajaloos esimest korda lisaks bensiini- ja diiselhübriididele täiselektrilist versiooni iX1.

Kolmanda põlvkonna X1 baasvarustusest leiab muuhulgas nii kahetsoonilise automaatse kliimaseadme, navigatsioonisüsteemi, eesmise kokkupõrke hoiatuse kui tagurduskaameraga parkimisabilise. Standardvarustusse kuulub ka häälkäsklusi mõistev BMW 8. põlvkonna intuitiivne operatsioonisüsteem Intelligent Personal Assistant, mis kombineerituna kumera puutetundliku ekraaniga aitab eelkäijaga võrreldes salonginuppude osakaalu vähendada. Auto infosüsteem ühildub nii Apple CarPlay kui Android Auto-ga, soovi korral saavad autos viibijad end salongikaameraga pildistada ja fotod seejärel enda nutitelefonile saata.

Standardvarustus sisaldab 17-tolliseid kergvaluvelgi. 18-tollised veljed tulevad kaasa XLine ja M Sport mudelitega, nendele mudelitele saab soovi korral paigaldada ka 19-tolliseid ja X1 ajaloos esimest korda 20-tolliseid velgi.

Uuenenud esiosas paistavad silma nii peaaegu neljakandiline neeruvõre kui kitsad LED-esituled, ukselingid on võrreldes 2015. aastal ilmavalgust näinud F48 mudelipõlvkonnaga aerodünaamilisemad ja asuvad uste pinnaga tasa. Uue X1 õhutakistustegur on 0,26.

Pikkuselt on X1 kasvanud 53 millimeetrit, olles täpselt 4,5 meetrit pikk. Sõiduki laius on suurenenud 24 mm võrra, ulatudes nüüd 1845 millimeetrini. Teljevahe on eelkäijaga võrreldes kasvanud 22 mm ja rööbe 31 mm võrra.

X1 pakiruumi maht ulatub 540 liitrist 1600 liitrini, täiselektrilise ja pistikhübriidi puhul tuleb akude paigutusest tulenevalt leppida mahutavusega 490-1495 liitrit.

Mootorivalikutest on saadaval nii kolme- ja neljasilindrilised bensiinimootorid kui neljasilindrilised diiselmootorid, lisaks tavahübriidile on saadaval ka pistikhübriid. Nii esiveolistel sDrive kui nelikveolistel xDrive mudelitel viib jõuallika võimsuse ratasteni seitsmekäiguline topeltsiduriga Steptronic käigukast. Novembris 2022 turule tulev täiselektriline iX1 xDrive30 arendab kahe elektrimootori peale kokku 313 hobujõudu ja suudab paigaltstardist 100 km/h saavutada 5,7 sekundiga. Nelikveoline elektriauto suudab täielikult laetud akuga sõita 413 – 438 kilomeetrit, keskmine elektrikulu jääb WLTP-tsükli kohaselt vahemikku 18,4-17,3 kWh sajale kilomeetrile. Pistikhübriid xDrive25e 1,5-liitrine bensiinimootor arendab 136 hobujõudu ning suudab WLTP-tsükli kohaselt bensiini- ja elektrimootori koostöös 100 kilomeetrit läbida kütusekuluga 1,1-0,8 liitrit bensiini ja 18,2-16,4 kWh elektrit saja kilomeetri kohta. Pistikhübriidi CO2 emissioon (WLTP) on 24-17 g/km.

BMW X1 esimene põlvkond E84 tuli turule 2009. aastal, teine põlvkond F48 on müügil olnud 2015. aastast.

Lisainfo: The all-new BMW X1 and the first-ever BMW iX1. (bmwgroup.com)