BMW sportlik kupeemaastur X4 on saanud ohtralt kiidusõnu nii oma sise- ja välisdisaini, mootorite, dünaamika kui sõiduomaduste poolest. Ja kuigi paljud inimesed peavad kvaliteedilt ja päritolult preemium-klassi kuuluvat X4 vaat et kättesaamatuks, suudab see maailmas ihaldatud linnamaastur tänu Inchcape Motors Estonia erakordsele sooduskampaaniale hinna osas vastu astuda sellistele massbrändidele nagu näiteks Toyota ja Škoda.
Nimelt saab kampaania raames BMW X4 xDrive20d MHEV erakondkorras kätte 52 730 euroga, mis on tavahinnaga võrreldes tervelt 17 980 euro võrra soodsam. Pakkumise teeb veelgi erakordsemaks tõsiasi, et selle hinnaga on müügil 50 viimast Eesti turule mõeldud diiselmootoriga X4 maasturit. Seega tasub huvilistel kiirustada.
Mida selle eest saab?
Nelikveolise BMW X4 xDrive20d MHEV (kerghübriid) kapoti alt leiab kaheliitrise 140 kW arendava neljasilindrilise diiselmootori, mida abistab 8 kW võimsusega elektriajam. 4751 mm pika ja 1918 mm laia auto kliirens on maasturile kohaselt 20,4 cm. BMW-le omaselt on esinduslike mõõtmetega linnamaastur ühtviisi nii nobe kui ökonoomne – diiselhübriid suudab paigalt startides 100 km/h saavutada 7,9 sekundiga, tarbides WLTP kohaselt 100 kilomeetri läbimiseks keskmiselt 5,7 liitrit diiselkütust.
Salongis tervitavad uut omanikku elektriliselt reguleeritavad sportistmed (juhiiste mäluga), sportrool, esiistmete soojendus ja automaatne kolmetsooniline kliimaseade. Poekotte aitab muretumalt autosse tõsta jalaviipega elektriliselt avanev-sulguv pagasiluuk. X4 varustuses on pilvepõhine navigatsioonisüsteem BMW Maps, Apple CarPlay ja Android Auto abil saab ühendada nii iOS kui Androidil töötavaid nutitelefone. Ühenduvuse eest tervikuna hoolitseb aga BMW Live Cockpit Professional koos Connected Package Professional teenustega.
Alates BMW operatsioonisüsteemi 7 kasutuselevõtust (seitsmendat põlvkonda kasutab ka X4) käib BMW mudelite tarkvara uuendamine juhtmevabalt ehk distantsilt. Digitaalselt saab paigaldada erinevaid teenuseid, nagu näiteks kaugtulede assistent ja BMW Drive Recorder.
Öisel ja vihmasel maanteel on tõsiseks trumbiks adaptiivsed LED-esituled koos kaugtulede assistendiga. Kampaaniaautodel peal olev M-sportvedrustus tagab linnamaasturite seas vaieldamatult parima sõidutunnetuse ning hoiab auto koostöös X-nelikveoga kindlalt teel.Parkimisel ja manööverdamisel aitab juhti parkimisassistent, avariisid hoiab ära liiklust jälgiv Active Guard ning automaatselt tumenevate peeglitega peeglipakett vähendab pimestamist.Kui võtta arvesse ka praktilised detailid ehk tõsiasja, et kampaaniapakkumine sisaldab veel ka veluurmatte, hoidikute paketti, suuremat kütusepaaki, varieeruvat sportliku roolisüsteemi ja 18-tolliseid V-Spoke kergmetallvelgi, on BMW pakkumine sõna otseses mõttes igasuguste “agadeta”. Meelerahu annab Repair Inclusive pakett, mille kohaselt kehtib autole garantii kas 4 aastat või 200 000 kilomeetrit.
Kiire, suur ja konkurentidest ökonoomsem
Selleks, et aru saada X4 eripakkumise headusest, proovisime Baieri sportmaasturit võrrelda kahe eestlase tavapärase lemmiku ehk Toyota RAV4 ja Škoda Kodiaqiga. Leidsime, et kui Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i Premium Plus saab kätte 53 250 euroga, siis Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TDI 4×4 DSG maksumuseks tuleb 52 300 eurot. Seega maksumuselt on näidispakkumise BMW X4 Škodast 430 eurot kallim ning Toyotast 520 eurot soodsam.
Alustame võrdlust mootoritest, kütusekulust ja dünaamikast. Kuna Toyota teatavasti diiselmootorit ei paku, siis on nende 2,5-liitrine bensiinimootor kombineeritud elektriajamiga. Kokku tuleb hübriidajami võimsuseks küll 163 kW (BMW 148 vastu, kuid Toyota on karvavõrra janusem (WLTP kohaselt jääb kütusekulu 5,8-6 liitrit 100 km koha) ning aeglasem, kiirendades paigalt 0-100 km/h 8,1 sekundiga. Mõõtmetelt on RAV4 BMW X4-ga võrreldes 15 cm lühem (pikkus 4600 mm) ning 6,3 cm kitsam (Toyota laius 1855 mm).
Škoda puhul on kaheliitrine diiselmootor valikus täiesti olemas, kapoti alla paigutatuna arendab see võimsust 142 kW. Sellest piisab, et Kodiaq kiirendada 0-100 km/h 7,8 sekundiga. Kütusekulu osas väidab WLTP, et Kodiaq on X4-ga võrreldes 0,3 liitrit saja kilomeetri kohta janusem (ametlik kulu 6,1 l/100 km).Pikkuselt on Kodiaq X4-ga pea identne, olles oma 4758 millimeetriga BMW-st napid 7 millimeetrit pikem. Laiuses (1864 mm) jääb Kodiaq X4-le alla 5,4 sentimeetriga.
Raskeimat haagist suudab kolmest autost vedada BMW X4 (2400 kg), edestades Škoda Kodiaqi 100 kg ja Toyota RAV4 koguni 750 kilogrammiga - Toyota laeks on 1650 kg kaaluv haagis.Pagasiruumi mahutavuselt võidab kolme auto võrdluses Škoda (910-2105 liitrit), sest BMW elegantne kupeelik disain võimaldab pagasiruumi mahutada 525-1430 liitrit pagasit. Mis on tegelikkuses samas suurusjärgus „tavapärase“ linnamaastur Toyota RAV4-ga, kuhu mahub pagasit 580 liitrit. Pagasiruumi puhul tuleb arvesse võtta ka tõsiasja, et pikkade esemete vedamisel kupeelik kerejoon takistuseks ei saa.